Mity psychometryczne: Ukradną mi pracę

"Czy psychometria ukradnie mi pracę?"

Psychometria

Krótko mówiąc, nie. Tak po prostu nie jest. Narzędzia te mają za zadanie ułatwić Ci pracę, a Twoje decyzje uczynić bardziej obiektywnymi, a NIE wykonywać Twoją pracę za Ciebie.

 

Celem każdej dobrej oceny psychometrycznej jest dostarczenie uczciwego i całościowego obrazu kandydata, ale to Ty decydujesz, jak najlepiej wykorzystać te informacje do podjęcia kolejnych kroków.

Korzystanie z psychometrii zgodnie z zasadami najlepszej praktyki nakazuje, że tego rodzaju testy są bardziej przydatne, gdy są stosowane w połączeniu z innymi metodami rekrutacji.

Na przykład, jeśli kandydat wypełnia kwestionariusz osobowości przed ustrukturyzowaną rozmową kwalifikacyjną, dobra platforma psychometryczna wygeneruje strategiczne pytania na rozmowę kwalifikacyjną dla tego konkretnego kandydata w oparciu o wyniki jego kwestionariusza osobowości. Rekruterzy mogą następnie wykorzystać te informacje do zadawania bardziej spersonalizowanych pytań w oparciu o odpowiedzi kandydatów na pytania zawarte w ocenie.

Wykorzystując oceny psychometryczne w ten sposób, rekruterzy będą w stanie uzyskać znacznie więcej informacji z rozmów kwalifikacyjnych, a tym samym podejmować lepsze decyzje dotyczące zatrudnienia.

Narzędzie nie jest po to, aby przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną za Ciebie.

 

Bądź kreatywny - jak najlepiej sprawdzą się dla Ciebie lub Twoich klientów?

Podobnie jak w przypadku większości form "A.I", jest ono zaprojektowane, aby nam pomóc, a nie przejąć kontrolę. I choć psychometria jest całkiem inteligentna, nie sądzę, aby była na tyle inteligentna, aby całkowicie przejąć rolę rekrutera lub specjalisty HR.

 

To powiedziawszy, co psychometria robi, czego człowiek nie może zrobić sam?

  • Są całkowicie obiektywne
  • Szybko, ale dokładnie wykorzystują informacje
  • Dają głęboki i holistyczny pogląd na kandydata. Mierzą obok siebie umiejętności miękkie i twarde
  • Dopasowują osobowość do specyfikacji stanowiska
  • Są bardzo elastyczne i konsekwentne. Bespoking oznacza, że testy mierzą tylko to, co każesz im zmierzyć
  • Szybko daj kandydatom odczuć kulturę i markę firmy
  • Zmierz pożądanie społeczne
  • Uwolnij swój czas, aby pracować nad innymi częściami procesu rekrutacji
  • Bądź predykcyjny

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, odwiedź również akademiadashofera.pl.